Alweer een maand voorbij

Hoi allemaal,

Alweer een maand voorbij. Wat ging de tijd snel. Ik heb afgelopen maand niet heel veel bijzondere dingen meegemaakt dus de blog zou niet zo niet heel spectaculair worden. Maar hierbij mijn nieuwe ervaringen:

Als eerst wil ik even zeggen dat ik enorm verbaasd was hoeveel mensen op de blog hebben gereageerd en hoeveel mensen het gelezen hebben. Heel leuk en ook een bevestiging dat ik het niet alleen voor mijn familie/mijzelf op schrijf.

Woensdag 7 april zijn we alsnog naar het park geweest om te wezen zwemmen. 's Ochtends had ik nog even met mijn moeder in Nederland gebeld over mijn blog die ik de dag ervoor geplaatst had. Er waren namelijk toch wel een paar reacties die me een beetje verdrietig maakten. De familie hoorde dit ook en toen we op het park waren, waren ze erg benieuwd wat er aan de hand was. Voor mij wel een fijn gevoel dat ze oprecht geïnteresseerd waren.
Daarna ben ik samen met de broer wezen zwemmen in het zwembad. Toen we klaar waren met zwemmen zijn we wezen paintballen. Helaas stelde het niet zo veel voor en was het snel voorbij. Maar toch hebben we het wel naar ons zin gehad. Daarna hebben we nog even rondgelopen in het park.




8 maart ben ik samen met mijn broer en zus en mijn nichtjes naar de film de Black Panther geweest.  Het was een erg leuke film alleen soms wel een beetje lastig om te begrijpen omdat zoals altijd de films in het Spaans zijn.

De volgende dag had ik afgesproken met Zoraida, de AFS vrijwilliger van Chimbote. Ze kwam me rond een uur of 10 ophalen om samen even naar de winkel te gaan en om ondertussen een paar vragen te stellen over hoe het met mij gaat nu. Een hele verandering aangezien ik dit in 6 maand geen enkele keer heb gehad toen ik in Arequipa was. De organisatie hier is veel meer betrokken met de studenten en onderneemt ook veel meer dingen om samen te doen.

10 Maart was er een reünie met (bijna) alle uitwisselingsstudenten in Chimbote. Er was ook een nieuw meisje uit Thailand. Ze was nog maar 2 weken in Peru en dan is het best logisch dat ze nog geen Spaans spreekt. Alleen spreekt ze ook geen Engels dus was het nog best ingewikkeld om met haar te communiceren.

Zondag 11 maart heb ik een rustig dagje gehad. Het enige wat ik heb gedaan is met Jade bellen.

De volgende dag 12 maart toen ik wakker werd zag ik dat ik een mail had gekregen van de HAN. Het ging over de uitslag van mijn toelatingstoets die ik moest maken voor de opleiding Toegepaste Psychologie. Ik had er zelf niet echt een heel goed gevoel over aangezien mijn hersenen hier niet echt merken. Maar gelukkig viel het allemaal mee. Ik had het rangnummer 57 gekregen en dat betekend dat ik toegelaten word op de opleiding!!
's Middags ben ik naar de bioscoop geweest. Omdat ik de laatste tijd erg vaak naar de bioscoop ben geweest weet ik niet meer precies welke films ik allemaal al heb gezien...

13 maart heb ik geprobeerd om een soort van kaneelcakejes te maken. Op de foto vind ik ze er zelf wel lekker uit zien alleen viel de smaak een beetje tegen.

De dagen daarna zijn er rustig geweest en heb ik dus ook niet veel gedaan.

Op zaterdag 17 maart was er een reünie van AFS gepland. Iedereen moest een gerecht klaar maken en alle uitwisselingsstudenten moesten een typisch gerecht uit hun land maken. Dit keer was de reünie namelijk voor alle families. Natuurlijk heb ik wel even van alles een klein beetje geproefd.
's Avonds ben ik samen met de 2 AFS vrijwilligers, Zoraida en Jose, en een andere mevrouw naar de film geweest. Ook van deze film weet ik niet meer hoe die heet. Sorry!

18 maart heb ik de dag doorgebracht op het strand.

19 en 20 maart waren helaas niet zulke fijne dagen. Ik was namelijk ziek. Het kwam waarschijnlijk doordat ik bij de reünie van alles en nog wat had gegeten. Ik heb namelijk eigenlijk elke keer wanneer ik ergens anders eet dat ik daarna enorme buikpijn heb en me enorm slecht voel. Maar dit keer had ik ook koorts en hoofdpijn erbij.  20 maart heb ik nog wel samen met Jade en Lisa geskypet om weer een beetje bij te praten over de afgelopen maanden.

Gelukkig was het woensdag 21 maart weer wat beter en ben ik ook weer samen met AFS'ers naar de bioscoop geweest.
Helaas was het donderdag weer een stuk minder goed want ik had weer koorts, buikpijn en enorme hoofdpijn. En ook de volgende dag ging het nog steeds niet goed. Ik hoopte dat het snel weer beter zou zijn aangezien ik had afgesproken om zaterdag 24 maart te gaan sandboarden met de AFS'ers


23 maart moest Peru 's avonds voetballen. Dit was natuurlijk erg belangrijk voor de familie en vooral voor de broer. Ik heb een kort filmpje gemaakt hoe het er ongeveer de hele tijd aan toe ging.

24 maart ging helaas het sandboarden niet door. Ik voelde me nog steeds niet goed en heb de hele dag in bed doorgebracht.

Zondag 25 maart ging het al wel een stukje beter maar nog steeds niet top. Het was een rustig dagje en heb vooral een beetje zitten knutselen. Ook de volgende dag heb ik rustig doorgebracht.

27 maart heb ik een assessment gemaakt voor de opleiding Toegepaste Psychologie voor het Saxion. Ik weet namelijk nog niet zo goed waar ik deze opleiding wil gaan volgen aangezien er toch wel grote gevolgen aan hangen. Dat wordt nog even goed nadenken dus wat het gaat worden.
De volgende dag kreeg ik de uitslag van het assessment en ik was er zelf wel erg blij mee.Verder die dag heb ik niet veel gedaan

29 maart was de verjaardag van mijn tante. Dit hebben we bij haar thuis gevierd samen met de familie. Het was erg gezellig. 's Avonds ben ik samen met alle nichtjes bij de pizzeria wezen eten. Dit was ook erg gezellig.

30 maart heb ik samen met de tante picarones gebakken. Ik vind dit zelf erg lekker en ik wilde graag leren hoe dit gemaakt werd. Het is wel even werk maar daarna dan heb je ook wat. 's Avonds ben ik opnieuw met alle nichtjes bij de pizzeria wezen eten. De bedoeling was om sushi te gaan eten alleen het restaurant was dicht. Dit kwam voor mij natuurlijk goed uit aangezien ik niet van vis houd.
De volgende dag was ook weer een rustig dagje

1 april zijn we naar het strand geweest. Het was de bedoeling om naar het strand wat verder weg te gaan (Tortugas). Maar toen we daar eenmaal waren bleek het strand van stenen te zijn en het water was erg koud. Omdat de broer enorm van zwemmen houd en dat hier niet zo fijn was zijn we terug gereden naar het strand wat dichter bij huis was. Dit keer was het alleen ook wat moeilijker om hier te zwemmen aangezien er hele hoge golven waren.



2 April ben ik samen met Zoraida naar de universiteit geweest om te bespreken welke lessen ik zou gaan volgen. Dit zijn 3 verschillende lessen geworden:
- Psicologia del Desarrollo
  Donderdag 2:40 - 6:20
- Problemas Psicosociales
  Dinsdag 1:00 - 5:20
- Programma de Promocion y prevencion en Psicologia
  Woensdag 11:10 - 12:50
  Vrijdag 7:30 - 10:00

3April heb ik mijn eerste lesdag gehad. Het was meteen een lange dag en ook best wel saai. Maar ondanks dat heb ik toch al wel wat dingetjes geleerd. De dag daarna was ik voor niets naar school gegaan aangezien ik eerste de les van vrijdag nodig had. Donderdag had ik samen met het nichtje les. Dat maakte de les wel een beetje beter maar ook deze les was behoorlijk saai. Vrijdag was het opzich wel uit te houden alleen was het wel een beetje vroeg. En toen had ook nog de lerares het idee om de lichten uit te doen.... niet zo slim op de vroege ochtend. Hierdoor vielen best veel mensen namelijk in slaap.

Zaterdag 7 april ben ik samen met mijn nichtje naar het winkelcentrum geweest. Het plan veranderde totaal. De bedoeling was namelijk om opzoek te gaan naar slipper/sandalen maar dat konden we niet vinden. Toen wilde ik graag een klein portemonneetje kopen die makkelijk mee te nemen is maar dat lukte ook niet. Uiteindelijk zijn we in de klerenwinkel terecht gekomen en tja wat er toen gebeurde kun je vast wel raden.....

Zondag 8 april ben ik weer met de familie naar het strand geweest. Hier hebben we de dag doorgebracht en 's avonds heb ik met het gezin bij de chinees gegeten.

Maandag heb ik geen school dus dit was een rustig dagje. Gister daarentegen ben ik wel naar school geweest en vandaag had ik ook een rustig dagje.

Inmiddels is het nog 2,5 week tot mijn familie komt en ik kijk er enorm naar uit om met hun een rondreis te maken door Peru. Aan de andere kant vind ik het ook wel vreemd als ik eraan denk dat ik ze naar 9 maanden weer een knuffel kan geven.
Verder gaat alles goed met mij. Ik heb het enorm naar mijn zin en voel me veel meer thuis hier. Het voelt veel meer als een familie waar ik enorm dankbaar voor ben dat ik zo word opgenomen in de familie. Ik begin het steeds leuker te krijgen alleen wordt de tijd steeds korter...
Dit was de update van afgelopen maand. Ik weet dat het niet zo speciaal is allemaal maarja. Misschien heb ik er wat aan later!

Tot volgende maand!

Jasin

Reacties