Een beetje kunnen wennen

Een week verder

Afgelopen week heb ik weer een heleboel leuke dingen gedaan!

Aan het begin van de week heb ik de familie van mijn moeder ontmoet. We hebben samen bij mijn nieuwe oma gegeten. Daarna ben ik samen met marcello, 2 andere jongens en een meisje naar de film geweest. De bedoeling was om de film te kijken in het Spaans met Engelse ondertiteling. Of in het Engels met Spaanse ondertiteling. Maar zoals je misschien wel kunt raden waren de films alleen in het Spaans. Omdat ik nog geen Spaans spreek heb ik dus vrij weinig van de film begrepen. Ik weet alleen dat het over apen ging...

Natuurlijk moeten de kleren ook gewassen en gestreken worden. Het was alleen nog even een raadsel of de kleren schoon zouden worden omdat ik niet wist of ik de wasmachine goed had ingesteld.

Omdat het eten nog niet zo super gaat heb ik afgelopen week Nederlands eten gemaakt. Ik heb samen met Victoria, Marcello en Dariana pannenkoeken gebakken. Ik vond ze erg lekker en ik weet alleen niet of de anderen het ook lekker vonden.

Natuurlijk hoort het er ook bij om ander eten te proberen. Daarom hier wat foto's:



Omdat ik nog best erg moe ben wil ik graag gaan sporten in de sportschool. Ik hoop dat ik zo meer energie krijg en zo makkelijker het dagelijks leven kan oppakken. Om een goede sportschool te vinden heb ik samen met mijn moeder een heleboel sportscholen bezocht. Uiteindelijk hebben we eer gevonden en ik hoop dat ik volgende week kan beginnen met sporten.

Eergisteren heb ik een bijzonder dorpje bezocht in de bergen. Vanuit hier kon je de drie brengen zien die de stad Arequipa omringt. Het was een super mooi uitzicht. Ook heb ik hier een grote stier zien lopen op de weg. Met groot bedoel ik dan ook hoger dan ik ben.


Gister ben ik samen met mijn familie naar een molen geweest. We hebben hier even rondgelopen en een heleboel foto's gemaakt. Het uitzicht was namelijk erg mooi. Daarna hebben ik nog samen met Marcello en Dariana paard gereden.
Bij de molen stond ook een mevrouw met een roofvogel. Nu heb ik geen verstand van vogels dus ik heb geen flauw idee wat voor vogel het was. Maar ik ben er wel mee op de foto geweest wat ik dood eng vond.


Ik moet er nog wel erg aan wennen dat ik voor de mensen hier bijzonder ben. Ik zat bijvoorbeeld afgelopen week samen met mijn moeder en haar zus en vriend ergens een empanada te eten toen ik een man in een busje foto's van mij zag maken. Ik vond dit geen fijn idee maar mijn moeder zei dat het nog veel vaker zou gebeuren. Wat ik ook wel vervelend vind en waar ik aan moet wennen is dat iedereen me aan kijkt en iedereen me groet in het Spaans. Ik heb gevraagd of dit normaal was en ik iedereen terug moet groeten maar de moeder zegt dat het niet normaal is en dat dit niet bij hun gebeurd. Het leven is dus nog even wennen.

Verder gaat alles goed met mij en heb ik het erg naar mijn zin.
Tot later





Reacties

  1. Hey Jasin,

    Ziet er allemaal geweldig uit! Volgens mij vermaak je je daar prima!
    Ik wens je nog heeeeel veel plezier en maak er een jaar van om nooit te vergeten.
    Stiekem hebben we je wel een beetje gemist op Camping Els Prats dit jaar.
    Maar volgens mij is het daar een heel stuk mooier!

    Dikke knuffel van Corné!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten