Een week vol feestjes

Goede morgen/middag/avond,

Afgelopen week heb ik weer een heleboel avonturen beleefd.

Laten we beginnen bij school. Op de universiteit had ik in het begin verschillende vakken over de psychologie. Het lijkt me nog steeds erg leuk om hier meer over te weten te komen alleen was er 1 probleem. De leraren en mijn klasgenoten spraken geen woord Engels waardoor ik niets van de
lessen begreep omdat natuurlijk alles in het Spaans is. Daarom hebben mijn moeder en Carla (een erg lieve mevrouw die mij helpt op school) besloten om mijn schoolrooster te veranderen. Ik heb nu maar 2 vakken namelijk Engels 1 en zelfkennis. Engels gaat er iets anders aan toe dan in Nederland want in deze klas leren ze tellen in het Engels. Zelfkennis daarentegen is wel iets ingewikkelder voor mij om te begrijpen maar het lukt wel redelijk. Ik vind dit tot nu toe een erg leuke les.

Afgelopen week heb ik mijn eerste volleybaltraining gehad. Ik vond het erg leuk om weer te kunnen spelen maar ik voel me nog niet helemaal op mijn plaats. Door de taalverschillen is het voor mij erg moeilijk om duidelijk te maken wat ik wel en niet kan. Het grootste probleem is mijn schouderblessure wat mij veel pijn doet tijdens het spelen. Maar doordat ik ook eigenwijs ben wil ik niet opgeven.
Voor afgelopen vrijdag moesten we een brief schrijven met de goede en slechte kanten van jou tijdens het volleyballen. Ik moest dit in het Engels en Spaans doen. Natuurlijk erg leuk om te doen maar het kostte me wel meer dan 2 uur... Ik hoop dat de coach mijn brief begrijpt.

Afgelopen vrijdag werd Marcello 15. Dat betekent natuurlijk een feestje. Het liep 's middags alleen iets anders dan normaal. Vicky was al 2 dagen boos en ik weet niet precies waarom. 'S middags had mijn moeder gepraat met haar wat er aan de hand was en toen had ze gezegd dat ze weg ging. Ik weet ook niet precies hoe alles is verlopen omdat ik hier niet bij was. Het was alleen wel heel duidelijk dat ze weg ging. Ze had al haar spullen gepakt en werd rond half 5 opgehaald met de taxi. Het was voor mij een beetje vreemd omdat ze verder geen afscheid nam van iedereen. Het voelde voor mij niet prettig op de manier hoe het verliep.

Zaterdagochtend ben ik met de hele familie wezen winkelen. Dariana had spulletjes nodig voor haar dans op zondag en Marcello was op zoek naar een pak. Dit was nodig omdat Marcello en ik 's avonds een feestje hadden van een vriendin van Marcello die 15 werd. Voor hier is namelijk de 15e verjaardag hetzelfde als wat in Nederland 16 is. Alleen zien de feestjes er wel iets anders uit. Ik moest namelijk na het winkelen naar de kapper om mijn haar te laten doen. Daarna werden mijn nagels gelakt. En omdat het wat langer duurde dan gepland moest ik me erg haasten tijdens het omkleden. Ik moest namelijk ook in een jurk.
Om 5 uur gingen we naar het feestje. Ik wist niet wat ik zag. Een enorm grote tent wat speciaal was ingericht en opgezet voor het feestje. Op het feestje kwamen natuurlijk ook vrienden van Marcello. Een goede vriend van Marcello heeft een vriendin die in Nederland heeft gewoond. Het was voor mij heel vreemd om weer Nederlands met haar te praten. Ik moest enorm nadenken hoe ik Nederlands moest praten waardoor mijn Nederlandse zinnen enorm krom waren. Het was een enorme schakeling.
Het feestje was erg gezellig alleen moet ik er wel heel erg aan wennen dat de mensen HEEL klef zijn. Het is namelijk niet normaal als je een relatie hebt dat je bij elkaar op bezoek komt in huis. Daarom gebeurd er een hele boel tijdens feestjes omdat hier de ouders niet bij zijn.
Rond een uur of 10 half 11 zijn we met de taxi door gegaan naar een ander feestje. Een vriend van de ouders was namelijk jarig. We zijn daar niet heel lang gebleven omdat we de volgende ochtend vroeg op moesten. Mijn moeder had tegen mij verteld dat we rond 6 's ochtends bij de opa en oma gingen ontbijten. De oma was namelijk jarig. Maar omdat ik 's nachts maar 1 uur heb geslapen was ik enorm moe. Maar tijd om te slapen was er niet bij. Er was namelijk een feest van de school waarbij alle leerlingen moesten dansen. Rond een uur of 10 was Dariana aan de beurt. En daarna hebben we nog naar de dans gekeken van het zoontje van de vrienden. Het was heel lief om te zien. Alle kindjes waren namelijk nog erg jong.
Daarna hebben we geluncht en moesten we wachten op de bingo. Dat zou beginnen rond 2 uur maar omdat het te lang duurde zijn we rond half 3 (toen de bingo nog niet begonnen was) naar huis gegaan. Ik vond dat natuurlijk geen probleem omdat ik nu thuis kon gaan slapen.

Woensdagavond ben ik samen met mijn broertje, zusje en moeder naar de verjaardag geweest van een nichtje. Ze werd 4 jaar. Donderdag was mijn moeder jarig. Nog meer feestjes! 's Avonds kwam zoals bij elke verjaardag de familie op bezoek. Dit keer met meer een uitbreiding. Een tante (iedereen wordt hier tante genoemd) was 6 dagen geleden bevallen van een jongentje. Natuurlijk mocht ik het ook vasthouden.. Enorm schattig! (Volgens mij komen families hier nooit van de baby's af)


Afgelopen zaterdag was een opa jarig waar we 's ochtends zouden gaan ontbijten. Dat ging alleen niet zoals gepland. De familie heeft mij geprobeerd wakker te maken maar dat lukte niet waardoor ik dus het ontbijt samen heb gemist.. Ik voelde me hier enorm schuldig over. Gelukkig werd ik rond een uur of 10/11 toch nog opgehaald om de verjaardag te vieren. In de auto werd er mij verteld dat er nog een ander feestje (barbecue) was. Rond een uur of 1 zijn we hier naar toe gegaan. Omdat het natuurlijk een hele tijd duurde voordat het vlees klaar was werd er ondertussen een spelletje gespeeld. De naam was iets met kikkers. De bedoeling was dat je met steentjes probeerde in de kikker te gooien (bijna onmogelijk). Hiermee kon je punten verdienen en natuurlijk het team met de meeste punten won.

Dit was mijn blog van afgelopen weken.
Verder probeer ik weer een beetje een normaal ritme te krijgen. Het gaat nog niet helemaal zoals gepland maar dat moeten we maar accepteren. Ik heb de laatste tijd wel meer besef momentjes dat ik hier nog voor een lange tijd zou zijn en aan wat voor avontuur ik ben begonnen. Het is niet altijd makkelijk maar ik moet er mee leren omgaan.

Tot de volgende keer!



Reacties